Waar let je op bij een reparatiewinkel?

Als je telefoon stuk is gegaan, is dat natuurlijk heel erg zonde. Om verdere schade te voorkomen, is het verstandig om zo snel mogelijk naar een reparatiewinkel te gaan die jouw smartphone kan fixen.

Het enige probleem is dat er tegenwoordig zoveel reparatiewinkels zijn, dat je af en toe niet meer weet welke nou betrouwbaar is en welke niet. Zo rekent de één veel te hoge prijzen en kan de ander je oplichten met niet-originele onderdelen. Daarom willen we je in dit artikel adviseren door tips te geven waar je op moet letten. Daardoor kun jij je smartphone zo snel mogelijk laten maken!

1. Betaalbare, maar vooral transparante prijzen

Niets is zo vervelend dan achteraf voor onverwachte verrassingen komen te staan. Je brengt je smartphone weg voor reparatie en krijgt achteraf een veel te hoge rekening voor je neus geschoven… Dat is natuurlijk niet waar je op zit te wachten. Daarom is het belangrijk om vooraf te weten wat je smartphone reparatie gaat kosten. Heeft de reparatiewinkel vooraf nog geen idee wat de reparatie gaat kosten of communiceren ze de reparatietarieven niet op een prijslijst? Dan kun je je wel even achter de oren krabben of het een betrouwbare zaak is.

2. Reparatie met originele onderdelen

Check van tevoren of de reparatiewinkel gebruikmaakt van originele onderdelen, want lang niet elke winkel doet dat. In sommige gevallen is het voor een reparatiewinkel niet altijd mogelijk om je smartphone te repareren met een origineel onderdeel, maar dan is het wel heel belangrijk dat ze dit met je communiceren. In dat geval is het belangrijk dat ze de best alternatieve oplossing van hoge kwaliteit gebruiken.

3. Garantie

Als je smartphone is gerepareerd, wil je er natuurlijk nog lange tijd van genieten. Blijkt dat de reparatie toch niet goed is uitgevoerd? Dan is het een garantie het minste dat je kan verwachten. Check daarom altijd even of de reparatiewinkel garantie biedt op de door hen vervangen onderdelen. Is dat niet het geval? Dan zouden wij je afraden om daar je smartphone te laten repareren.

4. Professionele uitstraling in de winkel

Een eerste indruk zegt eigenlijk altijd al genoeg, toch? Breng je een bezoek aan de reparatiewinkel en ziet het er vies en rommelig uit? Dan moet je je maar afvragen hoe goed ze met jouw smartphone omgaan.

5. Goede service

Als laatste puntje is een goede service natuurlijk heel belangrijk. Het makkelijkste dat je daarom kan doen, is het checken van de online reviews. Heeft een reparatiewinkel een hoge klantentevredenheid? Dan kan dat je natuurlijk snel geruststellen! Ook zaken zoals een snelle service of een vriendelijke klantenservice kunnen bijdrage aan de kwaliteit van een bedrijf.

Betrouwbare reparatiewinkel in Amsterdam, Haarlem en Utrecht

Op zoek naar een smartphone reperatiewinkel die aan al deze eisen voldoet? Dan adviseren wij je om ThePhoneLab eens te checken. ThePhoneLab heeft winkels in Amsterdam, Haarlem en Utrecht. Je treft in de winkels jongens in witte labjassen met verstand van smartphone reparaties.

Bij ThePhoneLab kun je rekenen op drie maanden garantie, een 30 minuten service, reparatie met originele onderdelen en transparante prijzen. En ben je niet in de gelegenheid om je smartphone langs te brengen voor een reparatie? Dan kun je gebruikmaken van de Haal & Breng-service. Meld je reparatie aan op de website, geef aan dat je je smartphone wilt laten ophalen en wanneer het jou uitkomt. Vervolgens wordt jouw smartphone opgehaald, gerepareerd en teruggebracht. Jij hebt er geen omkijken meer naar!

Reacties