iPhone gebruikers doen steeds langer over het aanschaffen van een nieuwe iPhone variant. En dat is geen goed teken voor Apple.
Uit onderzoek is gebleken is dat 50% van de iPhone kopers in Q1 2016 een previous-gen iPhone hadden van 2 jaar of ouder. Het onderzoek is uitgevoerd door Consumer Intelligence Research Partners onder 3000 Apple consumenten in de Verenigde Staten.
Dit heeft enigszins ook te maken met de manier waarop de Amerikaanse AT&T en Verizon abonnementen in elkaar zitten. De Amerikaanse providers pushen over het algemeen consumenten om een 2 year plan te nemen door een 1 jarig abonnement vele malen duurder te maken.
Veel bedrijven zouden een dergelijk uitslag zien als bewijs voor robuustheid van hun producten en de tevredenheid van de gebruikers. Apple kan het echter zien als een vertragende snelheid van technologische ontwikkelingen in de iPhone (functies), gezien het met de vorige iPhone’s namelijk sneller en beter ging kwa verkooporders.
12% van de iPhone gebruikers hadden de afgelopen kwartaal een iPhone van 3+ jaar oud, en 37% had een iPhone uit 2014 en 2013, terwijl 40% een recent model had van 1 of 2 jaar oud.
We zijn erg benieuwd naar wat Apple zal brengen met de introductie van de iPhone 7. Jullie ook?